Saturday, April 30, 2011

A journey to US(United State) Episode 1

Bunyi macam best jew kan dapat scholarship JPA untuk pergi ke US, tapi fuh hanya tuhan sahaja yang tahu betapa beratnye beban yang aku tanggung nie.
      Lagi - lagi sekarang aku hanya tinggal seminggu lebih lagi mase di Inti.. Final semakin menghampiri tapi study xhabis2  lagi.. Ape la nak jadi dengan aku nie.. Semalam dapat satu khabar buruk, eh bukan satu tapi dua khabar buruk dari state.. Mula aku pihak University at Buffalo telah terima permohonan aku tapi keesokkan harinya boleh jew dorang selamba badak cakap aku tak layak.. Rase nak mencarut jew dekat dorang tu.. Nasib baek dapat kawal lagi..



Lepas tu petang mak aku call pulak cakap surat daripada Ohio State University dah sampai.. Aku dalam hati rase tak sedap hati dah, ntah dapat ntah tidak..Lepas tu mak aku bagitau surat tu cakap aku tak dapat jugak... Argh ape la malang nasib aku nie..





2 universiti dah reject aku nie tinggal 1 jew lagi.. Kalau Depaul reject jugak tak tahu la ape nak jadi.. Sudah dekat satu bulan aku hantar aku punya application,tapi masih tak dapat lagi resultnye.. Memang tak cekap la staff Depaul buat keje..  Dulu dulu bila dengar ada senior yang dapat scholarship lepas tu dapat fly rase macam nak sangat jadi macam dorang.. Tapi bila dah dapat merasai sendiri pengalaman nie, baru aku tahu betapa besarnye beban yang setiap pemegang biasiswa tanggung.. Aku rase setakat ini dulu la buat 1st episode.. Banyak episode lagi nie.. Drama Indon pun ada beratus episode..haha  So kalau nak tahu ape yang terjadi seterusnye , Stay tuned.. haha macam suspen lak.. Bubye...

1 comment: